Reklama jaka się nie sprawdza

W moim odczuciu są pewne typy reklam, które ni jak się sprawdzają i w które nie warto inwestować. Jednak w tym wypadku ważny jest kontekst. Mam na myśli reklamę w mediach społecznościowych. Co zrobić, aby się udała?

Moim zdaniem reklama na facebooku, czy instagramie oraz innych mediach społecznościowych powinna cechować się kreowaniem i budowaniem czegoś trendy, modnego lub czegoś co powoduje, że dzięki temu jesteśmy modniejsi, lepsi, lepiej się prezentujemy i czujemy. Wiadomo, że tyczy się to każdej reklamy, aby budować wizję, ale jeśli idzie o media społecznościowe to tu jest to bezczelnie obnażane, jeśli reklama nie posiada tej cechy spersonalizowania.

Uważam, że najlepiej sprzedadzą się w ten sposób usługi fryzjerskie, kosmetyczne, gastronomiczne, siłowe, pro fit, zabiegi pielęgnacyjne np. botox, medycyna estetyczna – czyli typowo niespersonalizowane, jakby wybrane dla konkretnej osoby (tak działa facebook). Na pewno w ten sposób nie sprzedamy systemów informatycznych, telewizora itp po prostu media społecznościowe to nie miejsce na takie rzeczy. Tu musi być coś osobistego, właśnie dopasowane do charakteru, zainteresowań i preferencji.

Dlatego w przypadku mediów społecznościowych nie sprawdzi się reklama firmy, produktu, czy usługi która w swym brzmieniu jest ogólna. To po postu nie ta para butów i znak, że trzeba szukać dalej. Jeśli chcemy budować marketing wspomnianych rzeczy, to trzeba do tego podejść od drugiej strony: „kupno produktu daje to”, „z tym produktem jestem tak”, „wybór tej usługi jest” itp. Budujemy markę firmy poprzez produkty, które zmieniają świat, które ubogacają, wyznaczają nowy kierunek. Nie zauważyliście, że działania typowo marketingowe to jakby ktoś przywiązał do szyi osła marchewkę wyciągniętą na kijku i zawieszoną na sznurku. Cały czas chcemy tego samego, ale pod inną postacią. W mediach społecznościowych tylko reklama w tej formie przyniesie sukces, nie inaczej.

Ten wpis został opublikowany w kategorii promocja firmy i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz